Je wil duurzaam gedrag stimuleren bij inwoners, bedrijven of medewerkers. Of draagvlak creëren voor klimaatbeleid. Wat ga je zeggen? Wat wordt jouw boodschap, jullie verhaal?

Vaak wordt ingezet op feiten en cijfers. Als we mensen maar informeren, dan snappen ze toch wel dat het niet anders kan? Helaas. Uit talloze onderzoeken weten we dat het niet zo werkt. Mensen zijn niet zo rationeel als we denken.

Wat beter werkt: luisteren naar het onbewuste brein. Welke psychologische behoeftes hebben mensen, als jij met een voorstel voor verandering komt? Meestal is er geen roep om meer informatie, maar om erkenning, autonomie, zekerheid en verbinding. Zorg dat jouw verhaal die behoeftes stilt, en je wordt ineens een stuk effectiever.

In deze sessie neemt taalstrateeg Jens van der Weele je mee in de theorie van ons menselijk brein, verdiepen we ons in de psychologische behoeften, om daarna te kijken naar praktische technieken die je kan toepassen in jouw eigen praktijk. Jens deelt inspirerende voorbeelden en je gaat zelf aan de slag met een actuele casus. 

Na afloop loop je de sessie uit met:

  • wetenschappelijke inzichten om mensen mee te nemen in grote maatschappelijke veranderingen;
  • inspirerende voorbeelden van ‘woorden die werken’;
  • praktische handvatten om hier zelf mee aan de slag te gaan.

Het belooft een leuke, energieke en actieve sessie te worden!