Hoe lezen mensen een gespreksverslag als dat gemaakt is door de ‘tegenpartij’? ‘Propaganda’: dat is wat ze kunnen denken wanneer jij zelf de afzender bent van het verslag na afloop van een bijeenkomst in het participatietraject. Lezers herkennen zich wellicht helemaal niet in het geschrevene. Met als risico dat ze je verslag per definitie niet serieus meer nemen. Zonde van de investering, zonde van alle inspanningen. En schadelijk voor het wederzijdse vertrouwen. Herken jij dit? Zo ja, hoe ga jij daarmee om? Hoe zorg je ervoor dat alle aanwezigen zich gehoord voelen in jouw verslaglegging na afloop? 

In dit interactieve onderzoekslab leggen we je een aantal dilemma’s voor: volledig transparant of afgerekend worden door je leidinggevende? Je eigen organisatiebelang voorop of ruimte voor het perspectief van de kritische burger? Algemeen sfeerverslag of op het scherpst van de snede? We gaan met elkaar op onderzoek! 

In deze sessie schud je jezelf wakker, en word je gevoed met ervaringen en tips van anderen. Na afloop ga je met een rugzak vol tools naar huis hoe je onafhankelijk, objectief en onpartijdig kunt communiceren met álle groepen uit de samenleving.