Vijf bijzondere communicatieprojecten gaan op 29 oktober met elkaar de strijd aan om de Galjaardprijs 2020. De vakjury koos de vijf finalisten uit 26 inzendingen voor de meest inspirerende aanpak van communicatie in het publieke domein.

De vijf finalisten (in willekeurige volgorde) zijn:

Volgens juryvoorzitter Friso Fennema komen de werelden van participatie en communicatie steeds dichter bij elkaar: “De inzendingen weerspiegelen de diversiteit van de vraagstukken in het publieke domein. Covid-19 is dit jaar een belangrijke factor natuurlijk maar je ziet ook veel initiatieven op het gebied van de energietransitie. Rode draad is het belang dat wordt gehecht aan aansluiten bij de leefwereld van mensen om wie het gaat. Of het nu gaat om een paar duizend medewerkers of om een groep bewoners in een wijk: het gaat om luisteren, aansluiten en maatwerkoplossingen realiseren.”

Vakjury en publieksprijs
De vakjury, bestaat uit Friso Fennema (juryvoorzitter), Esther Bunnik, Annette Klarenbeek, Arjen van Leeuwen en winnaar van vorig jaar Cor Vos. De vakjury reikt op 29 oktober de vakprijs uit aan een van de finalisten. Maar daarnaast is er ook een publieksprijs te winnen. Meer informatie over de projecten vind je op www.pubcom.nl. Houd deze website en de Logeion-kanalen in de gaten om te weten wanneer de stembussen opengaan!

Pubcom20
Het programma bestaat uit een mix van denkers en doeners, volop inspirerende casussen uit het vak, interactie en bijzondere verhalen en gesprekken. Wij hebben een paar mooie namen kunnen toevoegen aan onze lijst sprekers: Miranda de Vries (Burgemeester Etten-Leur) en Amir Nazar (Adviseur Transformatie van polarisatie- Inclusieve organisaties en maatschappij). 

Al bekend waren: filosoof Bart Brandsma (keynote), prof.dr. Bas van den Putte (UvA), Guido Rijnja (ministerie van Algemene Zaken), Carola de Vree (gemeente Rotterdam), Anja Sinnema (Politie Nederland), Ivar Nijhuis (Nederlandse ambassade UK) en Maite Vermeulen (De Correspondent).

Ook dit jaar zijn er weer verschillende stevige inhoudelijke bijdragen van PubCom-partners tijdens virtuele break-out sessies.