2022

Het project ‘Ik Wil Een Schoon Pensioen’ ontwikkeld door Amsterdamse Ambtenaren heeft de Galjaardprijs 2022 gewonnen. De prijs wordt jaarlijks door Logeion toegekend aan het meest innovatieve, impactvolle en inspirerende communicatieproject uit het publieke domein en uitgereikt tijdens PubCom, het Nationaal Congres Publieke Communicatie. Een aantal gedreven Amsterdamse Ambtenaren ging de barricaden op om het pensioenfonds ABP te bewegen schoon te beleggen. Niet langer investeren in fossiel, maar in groen. Een grote uitdaging, vormgegeven via aanstekelijke persoonlijk-positieve communicatie.

2021

Het project ‘Belevende innovatieve communicatie rondom de coronacrisis in Zuyderland’ heeft de Galjaardprijs 2021 gewonnen. Met dit project koos medisch centrum Zuyderland voor authentieke en persoonlijke communicatie over de impact van de coronacrisis. Het publiek was het daarmee eens: 28,3 procent van de publieksstemmen was voor het project van Zuyderland. 3194 mensen brachten hun stem uit. De prijs wordt toegekend aan het meest innovatieve, impactvolle en inspirerende communicatieproject uit het publieke domein.

2020

Dit jaar waren vakjury en publiek unaniem. Het project #SameNSterker van de NS won de vakjury en publieksprijs. “De jury vond het indrukwekkend en overtuigend hoe de communicatieprofessionals van de NS met beperkte middelen en in zeer korte tijd een keur aan creatieve ideeën hebben ingezet om de medewerkers te verbinden” aldus Friso Fennema, voorzitter van de vakjury Galjaardprijs.

2019

Het project ‘We Live Here’ van de gemeente Amsterdam heeft de Galjaardprijs 2019 gewonnen. De vakjury heeft de Galjaardprijs toegekend aan de inzending die op de meest aansprekende en uitnodigende wijze deuren heeft geopend, letterlijk en figuurlijk.
Het project ‘Bring Back The Youth’ (#BBTY) van de gemeente Rijssen-Holten won de publieksprijs.

2018

Het project ‘Elfwegentocht’ van Stichting FossylFrij Fryslân won de Galjaardprijs in 2018. Volgens de vakjury is dit project op een bijzondere manier erin geslaagd om in korte tijd velen te mobiliseren zich twee weken fossielvrij te verplaatsen.
De publieksprijs ging naar het project ‘Mag ik bij jou wonen?’ van Oosterbreedte, in opdracht van jeugdzorgorganisatie Jarabee, won de publieksprijs.

2017

Zuyderland live! heeft in 2017 de Galjaardprijs en publieksprijs gewonnen. Zuyderland live! laat zien dat je met lef, vakmanschap en weinig middelen verbinding kan maken met de buitenwereld.

2016

JIJ & Overijssel heeft in 2016 de Galjaardprijs gewonnen. JIJ & Overijssel jaagt actief op goede ideeën uit de samenleving en brengt deze naar het Provinciehuis. Hiermee verkleinen zij de kloof tussen inwoner en provinciale overheid.  ‘Almere zoekt pleegouders’ won de publiekprijs.

2015

GGZ Friesland heeft de Galjaardprijs en de publieksprijs in 2015 gewonnen met de campagne ‘Niemand is zijn stoornis’. De jury roemde de aanpak van de destigmatiseringscampagne waarmee bewustwording en tolerantie worden gecreëerd voor mensen met een psychische stoornis.

2014

De Galjaardprijs is in 2014 gewonnen door de provincie Noord-Brabant met de wervingscampagne B-Riders. De campagne overtuigt automobilisten vaker de fiets te pakken.

2012

De Vereniging Drentse Gemeenten heeft in 2012 de Galjaardprijs en de publlieksprijs voor overheidscommunicatie gewonnen met de campagnewedstrijd ‘Geen alcohol onder de 16 jaar, Maklukzat’. Teams van verschillende scholen uit Drenthe zijn met elkaar de strijd aangegaan om de beste campagne te maken om leeftijdsgenoten bewust te maken van de risico’s van het drinken van alcohol op jonge leeftijd.

2011

De gemeente Borne (Overijssel) heeft de Galjaardprijs 2011 gewonnen met het project MijnBorne2030. De gemeente Borne won ook overtuigend de publieksprijs.

2010

In 2010 won de Hulpverleningsdienst Groningen (HVD) de Galjaardprijs met de veiligheidscampagne ‘Je hebt meer in huis dan je denkt!’

2009

In 2009 won de GGD met de campagne www.vrijlekker.nl om jongeren op te roepen veilig te vrijen.

2008

In 2008 won Greet Prins, toen nog directeur van het UWV, de prijs. De uitvoeringsorganisatie sociale zekerheid bedacht De Buitenwereld, een veranderingsproject met klantgericht werken als doelstelling.

2007

In 2007 ging de prijs naar de Belastingdienst. Met een op jongeren met bij- en vakantiebaantjes gerichte campagne wist de dienst het aantal aanvragen van een TJ-biljet, waarmee betaalde belasting kan worden teruggevorderd, met 50.000 te verhogen.

2006

De Gemeente Groningen won in 2006. Zij wist met een innovatieve toepassing van een eigentijds communicatiemiddel – een wijkwebsite met wijktv – de meeste stemmen in de wacht te slepen van de drie genomineerden dat jaar.

2005

In 2005 won de Gemeente Zoetermeer met een speciale uitgave van Suske en Wiske als middel voor stadspromotie.

2004

In 2004 won de Sociale Verzekeringsbank met hun corporate story “Voor het leven”. Met deze actie zetten ze de organisatie in- en extern opnieuw op de kaart.

2003

In 2003 streek de afdeling communicatie van de Gemeente Amersfoort voor de eerste keer met de eer. De inzending was Eerste Hulp Bij Openbaarmaking, een handleiding voor toepassing van de Wet openbaarheid van bestuur door alle ambtenaren.